tisdag 2 juni 2015

Dag 114 - Två veckor har gått med nya utmaningar..

Hej alla härliga vkare!
Jag har så mycket att berätta så jag blir sur på mig själv att jag inte uppdaterar oftare! 
Men iallafall, nu har det gått två veckor på den andra etappen av min viktresa och jag tänkte sammanfatta lite hur mina tre utmaningar förhåller sig till verkligheten :-)




Första utmaningen: Springa 5 km under 30 min
Står still! Blev förkyld förra helgen och var dålig hela veckan så vågade inte springa. Senaste löppassen är 5 km fredag den 22 maj och 3 km i torsdags den 28e. Så svårt att säga hur det går men i hjärnan så vet jag att det kommer funka! Ska ge mig ut på ca 4 km idag så då vet jag mer hur jag ligger till sen :-)

Andra utmaningen: Inget godis/chips
Känns ganska tung eftersom suget inte riktigt har släppt än. Tjuvstartade det här målet redan innan så idag har jag klarat 18 dagar utan det, det sägs att det tar 21 dagar att vänja bort en ovana så jag håller tummarna att det ska släppa i helgen! :-)
Den här utmaningen känns tyngst och svårast!

Tredje utmaningen: Tappa 10 kg
Går hur bra som helst, har tappat 4 kg dessa två veckor så nu har jag "bara" 6 kg kvar som ska bort innan den 27 augusti.. Känns lugnt faktiskt men man vet aldrig hur kroppen reagerar! Ska börja gymträna nu så då kanske jag går upp lite i muskler.. Men men, jag kommer göra mitt bästa!

Har ni liknande "små-utmaningar" under era viktresor? 
För mig funkar det riktigt bra att ha sånna för då blir inte allt fokus enbart på viktnedgång utan då kan jag klappa mig själv på axeln även för andra saker! Att bli stolt över sig själv är viktigt vid en livsresa för att orka. Och jag tex känner mig otroligt stolt varje kväll som jag går och lägger mig och inte har ätit godis. Jag klappar även händerna och tjoar och tjimmar i skogen när jag avverkat en löptur (ja, på riktigt!). 
Det är de här små grejerna som gör att jag orkar kliva upp på hästen vareviga dag. 
Vad är ditt framgångskoncept? 

Ha en bra vecka! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar