torsdag 11 juni 2015

Dag 123 - Jag har fått tillbaka livet!

Jag är så lycklig att jag tog beslutet att förändra mitt liv till det bättre. Jag har aldrig mått dåligt över mitt utseende eller varit orolig för att vara mindre omtyckt när jag var överviktig. Men det som fick mig att bli mer hälsosam var att den här vintern kändes det som att allt gick emot mig. Jag kände mig så otroligt långt ner på botten och för att få något slags hopp eller livsgnista tillbaka behövde jag trycka in massa positivitet i mitt psyke. 
Jag provade olika saker, gjorde slut med människor som fick mig att må dåligt, funderade mycket över yrkesval, kämpade för att Mackan skulle få rätt mot sjukvården.. Och så vidare..

Men alla dessa händelser påverkas av andra och andras beslut. Till slut kände jag att jag behövde hitta något som bara JAG kan bestämma över och påverka. MIN kropp är det bara JAG som bestämmer över och därmed lade jag allt mitt fokus på att hjälpa mig själv. Lade allt annat på hyllan ett tag och tänkte "det får lösa sig helt enkelt". 
Och så satte jag igång.

Här är jag idag. 20 kg lättare, kvar på samma fantastiska jobb, en nyopererad Mackan och med de absolut mest fantastiska människorna runt omkring mig! 

Jag gjorde det! 
Jag fick positiviteten tillbaka! ☀️

Nu är det bara resten kvar :-)

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar