onsdag 24 juni 2015

Dag 136 - VK-paus idag med pizza, glass & filmmys

Herregud säger jag bara. Herre. Gud.
Har haft en sjukt kaotisk dag på jobbet idag! Efter ca 20 minuter kände jag bara att om jag går ut och kommer in igen så kanske vi kan börja om? 
Haha, funkar ju dock inte riktigt i praktiken :-) 
Så jag slet mig igenom hela dagen till slut.

Men eftersom jag gick upp kl 05.25 och jobbade till kl 16.30 och har stressat alla dessa timmar så kände jag helt enkelt idag att jag checkar ut! 
Jag tar en paus från VK och tillåter mig en dag utan kaloriräkning!

Sagt och gjort så ringde jag min sambo och erbjöd att ta med hämtmat hem samt bad honom göra iordning för filmmys så fort jag kom hem. Så väl hemma vid fem-snåret så var alla persienner neddragna och vi myste ner oss i soffan framför Mr Grey :-)
Jag åt halva min Vesuvio och kalasade senare på lite gräddglass. 
Tog även en vilodag (brukar ha aktiv vilodag en dag i veckan men en ren vilodag vet jag faktiskt inte när jag hade sist), om man nu kan kalla 10 timmar aktiv arbetsdag som "vilodag"?

Min käre frågade om jag klarade mina kalorier och även om jag tillåtit mig själv denna frossar-eftermiddag utan kaloriräkning så var jag tvungen att räkna efter.. 
Och ja, ni ser ju resultatet på bilden! 
(Sen ska jag erkänna att jag inte vägt allt utan kör sedan någon månad tillbaka på uppskattning men det verkar hamna ganska rätt så det här stämmer rätt bra)


Hallå? Va?? Hur kan det gå såhär bra!?
Peppar peppar ta i trä, men ärligt, när ska mitt riktiga bakslag komma?
Jag har fuskat titt som tätt under den här perioden (startade resan 9 februari) men ändå gör jag minusresultat vecka efter vecka! Jävlar vad jag är lycklig att Viktklubb kom in i mitt liv.
Heja Viktklubb! :-)

Åter till saken.. Tillåt er att släppa på tyglarna ibland! Om ni fixar sex dagar av sju så är det tillräckligt bra. 
Ni är riktiga jäkla kämpar allihop härinne! 
Och jag är glad att vara en del av det här gänget :-)

Kämpa på!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar