lördag 27 juni 2015

Dag 139 - 28 år och i bättre form än någonsin!

Okej, "än någonsin" kanske är lite att ta i eftersom jag har spelat både fotboll och handboll på relativt hög nivå i mina tonår.. Men aldrig någonsin har jag tidigare tagit löpturer i skogen eller lagt så mycket värdering i vad jag stoppar i mig..
Nåja, tillbaka till födelsedagen :-)

Imorse när jag klev upp hoppade jag direkt i löparkläderna och gav mig ut på en tur. 
Målet var 5 k vilket jag uppnådde men behövde gå två gånger pga tung andning, vet inte om det berodde på ganska dålig kost de senaste dagarna eller att det var jättevarmt/-kvavt! 
Kändes ändå relativt bra och tänk att jag sprang 5 km på min 28e födelsedag, helt galet.

När jag kom in efter turen möts jag av en glad sambo "Grattis älskling, trodde du att du skulle vara i så bra form på din 28-årsdag?" :-)
Näe, det trodde jag givetvis inte för ett halvår sen.. Det gör mig väldigt stolt!

Fick paket och det var en helt fantastisk klocka (jag älskar klockor!). Blommor och LCC hudlotion fick jag också av honom, han är verkligen BÄST.
Innan kalaset mötte jag upp min vän för att ta en promenad och bada hundarna och hon hade köpt en jättefin prydnad åt mig - en vit trästjärna med texten "Av alla stjärnor lyser du klarast", så himla fint! 
På eftermiddagen kom min mamma och min sambos föräldrar och några av våra syskon och åt pulled pork (min egna) samt maräng-/jordgubbstårta. Blev en fantastisk kväll i den varma solen! :-)


Det här är nog den bästa födelsedagen i mitt liv. 
Löpning, fina vänner, familj, god mat, bra väder och helt perfekta presenter! 
Fick nya löpardojor av mamma, jag hade nämligen önskat mig ett par Salomon som är för terränglöpning eftersom jag nästan alltid springer i skogen så ska det bli spännande att testa! 
Uppdaterar efter provturen på måndag eller tisdag :-)

På bild ett ser ni mitt svettiga fejs efter morgonens löptur samt klockan jag fick av min sambo.
På bild två visar jag min GRYMMA ökning jag gjorde i förrgår på 2,5 km löpning. 
Jag var euforisk hela kvällen efter den turen, nästan gråtmild faktiskt.. :-)

Hoppas ni också haft en fin helg och lycka till imorgon inför måndagens invägning! :-)
Kram Seemlan, 28 år




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar