söndag 14 juni 2015

Dag 126 - Ett perfekt träningspass..

Imorse vaknade jag vid sju med massor av energi i kroppen! Gårdagen bestod av löpning, garderobsrens, hundpromenader och grill med grannarna :-)
Så jag tänkte passa på att hinna njuta av solen innan den (enligt SMHI) skulle försvinna runt lunch så jag hoppade i Asicsen och drog med mig hunden på en tidig, solig PW. 
SÅ skönt! Går inte ens att beskriva.

Jag hade även planerat att köra styrka idag men ville inte missa solen allt för mycket så det fick bli premiär för cykeln till gymmet. Det var exakt 4 km och tog 15 minuter så det fick bli upp- och nervärmning. Vilket var jättesmidigt för då kunde jag gå på vikterna direkt jag kom innanför dörrarna :-)
Körde ett tufft pass med "varannan-kroppsdel-övningar", alltså att man kör ett set axlar tex och ett set bröst och så varvar man så man slipper vila emellan. Blir både tidseffektivare och mycket mer pulshöjande! Jag kör fyra set (första lätt "uppvärmning" med 10-12 reps sen tre tunga med 6-8 reps) på varje övning och idag blev det sammanlagt 10 olika övningar. Tog ca 45 minuter, sen stretch på det och cykel hem igen. 
Ett, vad jag tycker, helt perfekt träningspass!





Känner mig rätt nöjd med morgonens träning så nu ska jag försöka njuta av solen så länge den behagar att vara framme :-)
Hoppas ni också får lite sol och träning idag kära VKare!
Ha en toppendag!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar