tisdag 30 juni 2015

Dag 141 - "Förändringar dag för dag"


Gokväll alla nattugglor..
Såhär sent är jag ALDRIG vaken, men har jobbat ett kvällspass idag så kom hem för ca en timme sen.. 
Imorse vägde jag in mig på låga 84,2 kg.. Det känns så konstigt! Jag är tillbaka till en vikt jag hade innan jag träffade min sambo, nu är alltså sambokilona borta.. Men mer om det i ett annat inlägg :-)

Idag har varit en grymt bra dag gällande min vikt!
Först då en bra invägning, sen ut och sprang i mina nya, superfina löpardojor som jag fick av mamma i födelsedagspresent (hade förstås önskat mig exakt dessa) :-)
Kändes helt otroliga på foten! Wow! Ändå har jag Asics annars så jag är ju van bra skor, men de här var mer som moln på fötterna :-)
DOCK ska jag aldrig mer springa dagen efter ett rumpa-/benpass, det resulterade såklart i att benen var som bly.. "Bättre lycka nästa gång".. Fick dock en helt ok tid till slut, men hade velat springa längre och snabbare :-)



Sen blev det jobb.
Fick en av de absolut bästa kommentarerna angående min viktnedgång idag.. Det är liksom några kommentarer sådär som etsar sig fast extra mycket och idag kom en sån.. Min chef (som jag bara har känt i två-tre månader) kom fram och sa såhär idag;
- "Alltså, det syns ju på dig från dag till dag - du måste tappa hur mycket som helst nu". 

Och det konstiga är att jag faktiskt också märker skillnad från just dag till dag, det är helt galet!
I onsdags fick jag prova ett par nya arbetsbyxor i en mindre storlek, de var precis så jag fick dem över rumpan med ett par centimeter kvar innan jag kunde knäppa dem.. Men så igår ville jag ändå prova dem igen just bara för att se exakt hur långt det var kvar innan jag skulle kunna ha dem.. Och då schwoop över höften och knappen for igen! Eh, what?!
På fyra dagar?
Jag hade varit lycklig om jag kunde ha dem om typ två-tre veckor..
Galet!

Näe vet ni va, nu måste jag sova!
Tack för ordet :-)
Godnatt
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar