torsdag 25 juni 2015

Dag 137 - Chock vid smygvägning imorse..

Ja, som jag skrev igår så körde jag en fuskardag med pizza, glass och vila. Min sambo gjorde mig väldigt bekväm med att det kan vara okej att gå upp några hekto en vecka men att jag verkligen skulle vara beredd på det. Nu vet jag ju inte än vad jag väger på måndag men ville ändå fuskväga mig imorse för att se åt vilket håll det barkar (kommer nämligen fuska lite på lördag också då jag fyller år).. 

Så.. I måndags vägde jag 85,8 kg så jag räknade med att se 86 imorse och det skulle ha känts helt ok.. 
Ställde mig på vågen.. Ööh, va!?
Gick av, skakade om vågen lite och ställde ner den och klev upp på den igen..
Näe, kan det vara möjligt? 

84,8 kg! Japp! 

Det här bevisar för mig hur otroligt väl träning gör för min kropp. Framförallt märker jag stor skillnad sen jag började styrketräna att kroppen förbränner mer jämt fördelat över tid liksom. Alla (inklusive jag själv) har gjort mig uppmärksam och gett mig föraningar om att jag kommer gå upp i vikt så fort jag börjar styrketräna. Man bygger ju muskler och muskler väger mer än fett = man går upp i vikt när fettet ersätts av muskler. Jag började styrketräna den 1 juni, då vägde jag 87,9 kg. Så eftersom jag har gått ner över 3 kg på tre veckor med ökad styrka borde det ju innebära att jag säkerligen har bränt minst 4 kg fett (lågt räknat att jag byggt 1 kg muskler). 
Galet bra! :-)

OBS! Det gäller dock att komma ihåg att jag inte förespråkar sånna här fuskdagar och det är INTE främjande för din viktminskning att äta pizza och glass bara för att jag gjorde det igår!
Kom ihåg att jag har hållt på i 137 dagar och tappat 23 kg, jag tränar i snitt 5-8 pass i veckan och har en aktiv livsstil. 
En dag ibland är ok men man blir inte smal eller vältränad av ohälsosam mat (tyvärr) ;-)

Nu kommer snart två vänner till mig och min sambo så ska jag den tjejen ut på en 8 km promenad och sen grilla färsk laxsida med dem till lunch, tjoho! :-)
Ha en bra dag!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar