fredag 3 juli 2015

Dag 145 - Borde egentligen ändra mitt program..

Ja, som rubriken lyder så har jag insett att jag nog fuskar och är lite väl tuff mot mig själv.. När jag startade här på VK i februari så ville jag minimera risken att hamna på en för hög kalorinivå så jag angav att jag sitter/går på jobbet.. Egentligen så har jag ett fysiskt krävande arbete där varje arbetspass är som ett enda långt träningspass. 

Jag har klarat mig på min kalorinivå och behållt både energi och humör i schack hela våren.. Men nu sista veckan har det börja märkas ordentligt.. Det beror på att jag har gått på sommarschemat sen två veckor tillbaka och jobbar nu mycket längre och fler dagar (tog på mig för mycket som vanligt..) 
Jag tar alltid mer tider och jobbar gärna mycket under somrarna då jag tycker det är den roligaste perioden med mest eget ansvar. Jag jobbar förresten i en ganska stor Ica-butik med högt tempo där jag lyfter tungt, går fort och använder hela kroppen dagligen. Ser det som extra motion och på kvällarna är både huvudet och kroppen helt slut. Så skönt!


Jag kräver ibland för mycket av mig själv. Sen i mitten på april har jag sprungit minst tre gånger i veckan till 1 juni då jag även lade till styrketräning i mitt träningsprogram. Sen dess kör jag istället minst två löppass och två styrkepass i veckan samt minst tre promenader (2,5-5 km). En träningsnivå som jag tycker funkar bra..
Men som den här veckan då så jobbar jag 6/7 dagar á 10-11 timmar om dagen. Jag har hittills kört ett löppass, ett styrkepass samt två promenader (+ tre kortare med vovven). 
Jag är helt slut! Och hungrig!
Både igår och idag har det riktigt sugit i magen till och från.
Så ikväll när vi åt tacos bestämde jag mig för att äta mig riktigt mätt. Åh, så skönt det känns!

Tanken var att köra styrka imorgon igen och springa på söndag, men jag kommer faktiskt hoppa styrkan imorgon. Jag får helt enkelt finna mig i att 10 timmar i ett mejeri är träning nog ;-) Tar iallafall en 2,5 k promenad efter jobbet, det får räcka!
Löpning söndagmorgon håller jag fast vid men måndag blir även den en "vilodag". 

Och kalorierna då.. Jag VET att jag borde lägga till lite de dagar jag jobbar såhär intensivt, annars kommer jag inte orka. Men vill inte ändra programmet, så kanske ska jag helt enkelt bara finna mig i att balansen blir röd ;-)
En annan tanke slog mig, det kanske är dags för mig att sluta logga maten??
Hmm, mer om det i ett annat inlägg.. Måste samla mod först, haha.

Idag tog jag första doppet också! Efter ett pass på jobbet från 05.30-15.00 var jag bara tvungen att svalka av mig :-)
Hoppas ni också haft massa värme och bad.

Fortsätt kämpa även i sommarvärmen alla härliga VK-are!
Jag hejar på dig!

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar