söndag 5 juli 2015

Dag 147 - Mitt bästa frukost-/lunch-/middagstips!

Säg omelett! :-)

Jag gör en omelett-smet med bara ett ägg och 100 g äggvita (köper på flaska) och lite mjölk. Sen kan man ha i vad man vill. Min favvo är ost- och skinkomelett med grönsaker i men har tänkt att jag ska försöka prova lite andra saker. Ex tänkte jag göra en pizzaliknande med skinka, oregano och kanske någon tomatsås? Måste ju bli gott!
Jag försteker alltid grönsakerna så de mjuknar och sen tar jag ur de ur pannan. Tar i en liten klick smör och steker på smeten, hemligheten är att hitta den perfekta temperaturen på plattan. Omeletten ska ta lite tid att steka men inte bli seg. På min platta är 7-8 (av 12) perfekt läge :-)
Brukar servera omeletten med en stor sallad, blir sååå fräscht! 


Och vet ni vad det bästa är? 
Naturligtivs att det blir så lite kalorier för en så stor portion. 
Bilden ovan blir totalt 327 kalorier! 
Och jag skulle klara mig på typ hälften faktiskt.. 

Så, prova er fram i omelettdjungeln och tänk på att äggulan gör så att kalorierna sticker iväg ganska snabbt.. 

Ha en härlig vecka! :-)
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar