måndag 20 juli 2015

Dag 162 - Jag har hittat Balansen!

Jahopp, då sitter jag här och funderar hur allt kan gå så rätt för mig? Jag vet ju och förstår innebörden av kalorier in, kalorier ut, men ändå kan jag inte riktigt förstå att min vikt fortsätter rasa.. Sedan ungefär två-tre veckor tillbaka har jag helt slutat logga maten.. Jag ville se hur mycket jag har lärt mig utan att en app säger "stopp" till mig. Jag ville se hur länge jag kunde stå still utan att gå upp i vikt.. Om jag till och med skulle tappa några hekton skulle jag berömma mig själv ordentligt lovade jag! Med applåder och fanfarer, för då har jag lyckats hitta en hälsosam livsstil :-)

Och resultatet då?
Jaa ni, förra veckan tappade jag 1 kg och den här veckan tappade jag 1,4 kg! Detta trots att jag är nära mitt stora viktmål och borde tappa mindre. Jag har liksom bara 3,4 kg kvar så jag hade varit överlycklig om jag tappade typ 0,5 kg i veckan nu.. 
Och dessutom hade jag mens förra veckan och föll för suget, jag åt glass VARJE dag!
Men vad är det då som gör att jag fortsätter tappa trots frånvaron från loggboken och med glassätande?

Balansen!
Jag har funnit balansen! Den hälsosamma livsstilen!
För visst är det så att man kan unna sig en eller två glassar om man har ätit bra/kalorisnål kost övriga måltider under dagen, och dessutom löptränat eller tagit en långpromenad varje dag. Då KAN man äta en glass. Eller två ;-)

Jag har iallafall lovat mig själv nu att jag får fortsätta på samma sätt med att inte logga samt unna mig rimliga frestelser så länge jag motionerar ordentligt. Jag får ju tex inte äta godis eller chips än (min 100-dagars utmaning som började på den första 100-dagen och därmed alltså pågår tom dag 200, ni kan läsa mer i tidigare blogginlägg). Så det jag får unna mig är tex glass eller god mat. 
Men skulle jag nu helt stanna av i viktnedgången/gå upp i vikt så måste jag strama åt igen och logga en vecka eller två för att komma på banan igen. 

Imorse stod vågen på 81,4 kg. Min startvikt här den 9 februari var 108 kg och målvikten är 78 kg. Jag är 177 cm lång (såg att någon efterfrågade längden). 
Så sjukt nära mål nu!!! :-))

Bilden är från igår, ett glas rött, lite glass och fruktsallad tillsammans med en fin vän.. 
Det är livskvalité det! :-)

Ha en bra vecka kära VK-are! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar