onsdag 8 juli 2015

Dag 150 - Före-&efterbilder

För exakt 5 månader sen, den 8 februari bestämde jag mig och så började jag dagen efter, 9 februari blev min Dag 1. 
Dag 1 på en helt otroligt resa - Superhjälteresan. Jag blev min egen superhjälte! 

Många säger att det är helt otroligt och skulle jag vara någon annan skulle jag också tycka det. Men som huvudperson i min superhjälteresa har jag svårt att se framgångarna och berömma mig själv. Därför är jag otroligt glad och tårögd över att ha så jäkla bra människor runt om mig som stöttar mig, pushar mig och berömmer mig dag ut och dag in. Utan er vore inte detta möjligt! :-)

Jag har helt förändrat livsstil och jag kommer aldrig bli som förut, vilket känns fantastiskt. När vi var mitt i det så förstod jag inte hur mycket skit vi faktiskt åt här hemma. Nu får jag dåligt samvete av en Daim-glass trots att jag sprungit 5 km på morgonen och ätit en smal lunch. Men jag inser också samtidigt att jag måste få leva. Med måtta ;-)

En liten sammanfattning då..
Jag har idag gått ner 24,2 kg på 150 dagar (29,4 kg sedan förra vintern). Alla säger att man minskar mest i början men sen planar det ut, jag har stadigt gått ner ungefär 5 kg i månaden och som ni ser så tappade jag 16 kg första 100 dagarna och 8 kg senaste 50 dagarna så kurvan är jämn. Jag hoppades på 10 kg dag 100-200 vilket känns som jag definitivt kommer uppnå ;-)
Mitt stora mål är minus 30 kg och nu börjar jag känna att jag kan nudda med fingrarna vid målet, skum känsla! 
När jag startade på Viktklubb så var det "stora målet" 25 kg, men så ändrade jag till 30 kg när jag förstod att det kunde gå.. Tur! Annars skulle jag typ vara i mål nu och jag känner mig inte alls färdig :-)

Lite mått har förstås förändrats också.. Som jag skrev om igår så har midjan gått från 101 cm till 79 cm (- 22 cm), normalt ska man ligga på max 80 cm som kvinna så ÄNTLIGEN är jag "normal"!!
Känns så skönt! :-)




Återigen, ett stort tack för allt pepp! 
Ni är mina guldkorn!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar