tisdag 14 juli 2015

Dag 156 - Axelinflammation & Bitter-Seemlan

Baaaahh! 
Blir så trött.
Har slitit som ett djur sista månaderna med löpning/promenader/styrketräning och nu kom det förbaskade bakslaget! Jag har överansträngt axeln och dragit på mig en inflammation. Till stor del på grund av jobbet också. 
Så min enda lediga helg på hela sommaren (läs: helgen då jag tänkte hårdträna) fick bli en vilohelg. Har även varit sjukskriven till och med imorgon så börjar jobba igen på torsdag. 

Istället för långa löpturer och ökning på gymmet har jag nu fått tagit lugna, korta promenader med vovven och käkat massa tabletter. Jag som inte gillar att ta tabletter och brukar hålla mig till max en Voltaren (25 mg) vid extrem smärta har nu istället fått käka dubbel dos Voltaren samt 1 gram Alvedon tillsammans tre gånger om dagen i snart en vecka. 
"För att bita tag i inflammationen" tyckte läkaren.. 
Jaja, de vet väl bäst antar jag :-)

Idag iallafall då så känns det lite bättre och med ännu en vilodag imorgon så är jag nog fit for fight till på torsdag. Ska försöka få tag på en sjukgymnast imorgon och boka tid så jag kan försöka undvika framtida besvär. 
Börja om från början... Jippie!

Så. Jävla. Bitter.

Jag vill ju öka både på gym och inom löpningen och nu när jag kan börja köra snart igen så kommer jag ha fått gå tillbaka på allt. Känns så jäkla tråkigt!
Det värsta är också att eftersom jag har tränat så mycket nu de sista två månaderna så har jag successivt slutat räkna kalorier eftersom jag går ner ändå, och nu är jag orolig att jag kommer stanna upp och måste börja räkna igen. Är faktiskt ganska trött på det efter att ha använt loggboken VARJE dag sen den 9 februari.. 

Sådärja, nu fick ni äntligen ett bitterfitta-inlägg från mig, hoppas det känns iallafall lite skönt för er som annars läser mina tjatiga framgångsinlägg :-P
Kanske jag skulle bjuda på mer bitterheter så ni inte tror att min viktresa bara är en dans på rosor? :-)

Well well, dags att krypa i kojs.
Sov gott alla kämpare!!
Kram Bitter-Seemlan ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar