torsdag 6 augusti 2015

Dag 179 - Jag tog mig till toppen!

Som jag skrivit tidigare så befinner vi oss på semester i Sälen. Min tanke inför resan var att försöka springa lite samt vandra en del. Det har faktiskt blivit ganska mycket vandring (ca en mil om dagen) och imorse tog jag första löpturen. Bara 2 km, men ändå :-)

I flera dagar har jag tänkt att det vore ju coolt att bestiga berget och ta sig till toppen vis skidbackarna.. Men har tänkt "en annan dag". Så bestämde jag mig att imorgon kör jag! 
Så nu på kvällen tänkte jag ta halva backen bara för att se hur tufft det skulle bli, och jäklar alltså. Jag var genomsvett efter bara några meter! Såå brant! Jag trampade på och insåg att ju högre jag kom desto högre såg backen ut. 

Men så någonstans där i mitten så stannade jag upp och vände mig om för att se hur högt jag hade gått. Och då stannade nästan mitt hjärta.

WOW!

Den utsikten alltså!! Jag var kanske halvvägs och insåg redan då att ta sig till toppen skulle bli MÄKTIGT. Så jag körde på. Jag skulle upp. 
Och jag gjorde det!
Väl uppe på toppen kunde jag inte sluta le. 
Vilken jäkla mäktig känsla! :-)

Hoppas ni också får chansen till något sånt här i era liv!
Isåfall, gör det! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar