söndag 30 augusti 2015

Dag 203 - Enkel, god och bra frukost

Godmorgon alla fina!
Min förkylning har tagit en vändning och igår släppte det i halsen, dock blev jag tät istället så nu sitter jag här och snorar. Attans! 
Jag som hade planerat in ett dubbelpass på gymmet idag fick avboka :-(
Ska försöka ta en lugn promenad iallafall och hoppas det släpper under dagen så jag är pigg och kry på jobbet imorgon.

Oavsett om man är frisk eller krasslig så är det viktigt att starta dagen med en bra frukost. Jag har alltid varit en frukost-människa men mina frukostar har tidigare bestått mycket av mackor och juice. Sedan jag började räkna kalorier i februari så byttes juice och oboy ut till vatten och mackorna byttes till ägg och kvarg. 
Successivt har jag även lärt mig tycka om gröt (äntligen!). Så nu använder jag mig av ett recept som jag älskar, funkar bra både till frukost eller mellanmål.
Jag gör en portion fiberhavregrynsgröt och byter ut en dl vatten mot en dl frysta blåbär samt blandar i kanel och kardemumma (en portion = 204 kcal). Det blir verkligen mums! :-)


Enjoy!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar