lördag 29 augusti 2015

Dag 202 - "Seemlans utmaning"

Godmorgon! Usch, vilken hemsk natt jag har haft. Har vaknat av andningsuppehåll eftersom jag varit så torr/haft så ont i halsen. Är helt matt idag så det får bli en dag i soffan. 

I måndags drog jag igång en utmaning som innebar fem veckor utan godis. I somras klarade jag 63 dagar som längst så 35 dagar borde ju ha varit en walk in the park.. Trodde jag!
Men efter en lång semester med en hel del socker så var det svårare än jag trodde. Jag har slitit för att klara det. 
Och igår, med feber och enorm orkeslöshet, kunde jag inte längre stå ut. Det slank ner både godisnappar och choklad. Efter någon timme ångrade jag mig. Jag kunde inte få det ogjort men jag kunde iallafall sluta! 
Så det gjorde jag. Jag tog det godiset som var kvar och lade det i en påse som jag lade ut i förrådet. Där ska den ligga kvar resterande fyra veckor. Jag föll en dag men det betyder inte att de andra 34 behöver gå förlorade! 

Så hands up, nu är godiset ute ur mitt liv för en stund. 
Jag tänker ge en uppdatering i varje inlägg hur det går så jag inte kan fuska :-)
Wish me luck! 
Om du också vill vara med så är det bara att  hänga på #seemlansutmaning på instagram.

Kram Seemlan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar